
Polscy pasażerowie mogą wkrótce zyskać nową alternatywę dla podróży pociągami PKP Intercity. Czeski przewoźnik RegioJet, jeden z największych operatorów kolejowych u naszych południowych sąsiadów, rozpoczyna działalność w Polsce. Wprowadzenie konkurencji ma na celu nie tylko obniżenie cen biletów, ale także podniesienie jakości świadczonych usług.
Jazdy pilotażowe, mające na celu promocję marki i rekrutację pracowników, wystartują 18 września na trasie Kraków – Warszawa. Chociaż w tym okresie podróż będzie trwała o ok. 30 minut dłużej niż w przyszłości, przewoźnik zrekompensuje to pasażerom niższymi cenami biletów. Natomiast od 14 grudnia RegioJet uruchomi regularne połączenia na trasach: Warszawa – Poznań, Kraków – Warszawa – Gdynia oraz Warszawa – Ostrawa – Praga/Wiedeń. Do 31 marca 2026 r. przewoźnik będzie obsługiwał pasażerów w trybie pilotażowym, a pełna oferta wejdzie w życie od 1 kwietnia 2026 r.
W pociągach dostępne będą cztery klasy podróży: Low Cost, Standard, Relax i Business. Nie będzie wagonu restauracyjnego – zamiast tego posiłki zamawiane z menu zostaną dostarczone bezpośrednio na miejsce pasażera. Każdy podróżny otrzyma bezpłatną wodę mineralną, a w trzech klasach – Standard, Relax i Business – także nielimitowaną kawę gratis.
RegioJet znany jest z atrakcyjnej polityki cenowej i zapowiada, że w Polsce bilety w okresie pilotażowym będą szczególnie tanie. Do grudnia tego roku będzie je można kupić jedynie online – poprzez stronę regiojet.pl i aplikację mobilną. Później uruchomione zostaną także stacjonarne kasy biletowe w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.
RegioJet, oprócz Czech, działa również na Słowacji, w Austrii, na Węgrzech i w Niemczech. Teraz wchodzi na polski rynek, który dotąd zdominowany był przez PKP Intercity. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, wejście czeskiego operatora ma zwiększyć konkurencję, co w efekcie powinno przełożyć się na niższe ceny biletów i lepszy standard podróży także w przypadku innych przewoźników.
Wraz z wejściem na polski rynek przewoźnik rozwija także swoją kadrę. Doświadczony maszynista może liczyć na zarobki rzędu ok. 16 tys. zł brutto miesięcznie (bez nadgodzin). Firma planuje również stworzenie akademii, w której pracownicy będą mogli podnosić swoje kwalifikacje, a osoby spoza branży rozpoczną karierę w kolejnictwie.
fot. arch. red.
oprac. /kp/