• +48 502 21 31 22

Najwyższe widełki wynagrodzeń są w finansach

Praca zdalna – po okresie wzrostu popularności w latach 2020-2022 – ponownie staje się przywilejem dla wybranych branż.

Najwyższe widełki wynagrodzeń są w finansach

Najwyższe widełki wynagrodzeń w Polsce oferowane są w finansach – to od 8 do 13 tys. zł. Jeśli natomiast chodzi o benefity dla kandydatów, to najczęściej czekają na nich prywatna opieka medyczna i karta sportowa.

W ostatnim kwartale najwyższe oferowane pensje – tzw. widełki płacowe – można znaleźć w finansach. Jest to 8-10 tys. zł brutto na umowie o pracę i 9-13 tys. zł netto (+ VAT) na kontrakcie B2B – wynika z badania No Fluff Jobs. W kategorii sprzedaży mediana oferowanych płac wyniosła 6,1-9 tys. zł brutto na umowie o pracę i 8-12 tys. zł netto (+ VAT) na kontrakcie B2B. Z kolei w przypadku marketingu było to 6-9 tys. zł brutto na umowie o pracę i 7,5-10 tys. netto (+ VAT) na B2B.

W 90% ofert skierowanych do specjalistów w dziedzinie finansów proponuje się zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. W przypadku kontraktów B2B jest to 20,1%, przy czym niektóre firmy proponują więcej niż jeden rodzaj umowy. Z kolei w marketingu i sprzedaży udział ofert zatrudnienia na umowie o pracę i kontrakcie B2B rozkłada się mniej więcej po równo. W marketingu jest to 61,4% dla umów o pracę i 65,6% dla B2B, a w sprzedaży – 59,6% dla umów o pracę oraz 54,3% dla B2B. Analitycy zwrócili uwagę, że ten trend "jest odwrotny do tego, co od lat można obserwować w branży IT, gdzie zdecydowana większość ogłoszeń jako formę współpracę proponuje kontrakty B2B".

Jeśli chodzi o benefity dla kandydatów, to dwa najczęściej oferowane w marketingu, sprzedaży i finansach są takie same – prywatna opieka medyczna oraz karta sportowa. Różnica pojawia się dopiero na trzecim miejscu. W sprzedaży jest to możliwość pracy przy projektach międzynarodowych, w marketingu praca w małych zespołach, a w finansach budżet szkoleniowy. W ogłoszeniach z innych kategorii pierwsza trójka prezentuje się podobnie.

Autorzy zwrócili uwagę, że praca zdalna – po okresie wzrostu popularności w latach 2020-2022 – ponownie staje się przywilejem dla wybranych branż. Według danych No Fluff Jobs w trzecim kwartale 2023 r. możliwość pracy zdalnej w marketingu pojawiła się w 30,7% ofert pracy, w sprzedaży w 26,9%, a w finansach - w 8,5%. Inaczej wygląda sytuacja w branży IT, która już przed pandemią wiodła prym pod względem dostępności pracy zdalnej. W pięciu najlepiej płatnych kategoriach, czyli Architecture, DevOps, Big Data, Security oraz ERP, odsetek oferujących taką możliwość ogłoszeń oscyluje między 55% a 60%.

fot. freepik.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka