• +48 502 21 31 22

Dlaczego pracownicy odchodzą z firm?

Około 60% pracowników, którzy złożyli wypowiedzenie, deklaruje, że doświadczyło wypalenia zawodowego i emocjonalnego w ostatnim miejscu pracy.

Dlaczego pracownicy odchodzą z firm?

Dlaczego zatrudnieni odchodzili od swoich pracodawców i co powinny zrobić firmy, aby z powodzeniem przeprowadzić nowe rekrutacje? Firma Medallia zapytała o to prawie 1500 pracowników w USA, którzy niedawno odeszli z pracy lub myślą o złożeniu wypowiedzenia.

Głównymi powodami, przez które decydują się na odejście, to ogólna natura ich pracy oraz zbyt duże obciążenie obowiązkami służbowymi. Wpływ na podjęcie decyzji o złożeniu wypowiedzenia mają również brak poczucia docenienia, nierówności w wynagrodzeniu czy ograniczone możliwości rozwoju kariery.

Około 60% pracowników, którzy złożyli wypowiedzenie, deklaruje, że doświadczyło wypalenia zawodowego i emocjonalnego w ostatnim miejscu pracy. Prawie 1/3 zatrudnionych twierdzi, że pandemia COVID-19 miała wpływ na ich decyzję o zakończeniu współpracy z pracodawcą. W grupie pracowników, którzy zrezygnowali z pracy z powodu pandemii, prawie 70% badanych deklaruje, że zależy im na lepszej równowadze między życiem zawodowym a prywatnym.

Ponad połowa respondentów twierdzi, że ich pracodawcy niewystarczająco często pytają o opinie pracowników. Zaledwie 25% zatrudnionych czuje się wysłuchanych przez swoich obecnych pracodawców, a mniej niż 1/4 dostrzega, że ich firma podejmuje „znaczące działania” w oparciu o ich opinie.

Z badania „Spostrzeżenia na temat wielkiej rezygnacji: Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy” wynika również, że prawie połowa zatrudnionych, którzy odeszli z miejsca pracy, deklaruje, że w tamtym momencie nie mieli zapewnionej nowej posady.

- Wielka Rezygnacja sprawiła, że doświadczenia pracowników znalazły się w centrum uwagi, dając pracodawcom możliwość lepszego zaspokajania potrzeb zatrudnionych, aby zatrzymać ich na dłużej w strukturach – komentuje Melissa Arronte, dyrektor ds. doświadczeń pracowników w Medallia. - Organizacje, które zdają sobie sprawę z tego, że oczekiwania zatrudnionych stale się zmieniają, więc podejmując konkretne działania po to, żeby rozwiązać problemy, będą miały większe szanse na zatrzymanie swoich pracowników, niezależnie od tego, jakie wyzwania pojawią się w przyszłości - dodaje.

fot. unsplash.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka