• +48 502 21 31 22

Pomaganie innym ważną częścią Bożego Narodzenia dla firm

Przedsiębiorców do pomocy najczęściej motywuje chęć podzielenia się tym, co mają oraz poprawa nastroju innych osób.

Pomaganie innym ważną częścią Bożego Narodzenia dla firm

Ponad połowa przedsiębiorców w okresie świąt Bożego Narodzenia pomaga najbliższym, znajomym i sąsiadom. 42% decyduje się na przekazanie żywności, ubrań lub innych potrzebnych rzeczy, a 38% wpłaca pieniądze na cele charytatywne. Z badania PSH Lewiatan zrealizowanych we współpracy z SW Research wynika, że ok. 90% prowadzących firmy traktuje pomaganie innym jako ważną część świąt Bożego Narodzenia, a dla 80% pomoc społeczna to również kluczowy element odpowiedzialnego biznesu.

– Wzrost popularności pomocy w dużym stopniu wpływa również na decyzje konsumentów. Ludzie coraz częściej przy wyborze usług i produktów zwracają uwagę na firmy zaangażowane społecznie. W tym kontekście inicjatywa społeczna staje się jednym z kluczowych elementów ukazujących, że przedsiębiorcy również aktywnie uczestniczą w kształtowaniu społeczeństwa opartego na wartościach współpracy i troski o innych – wskazuje prezes PSH Lewiatan Robert Rękas.

Co najczęściej motywuje przedsiębiorców do pomocy? To przede wszystkim chęć podzielenia się tym, co mają (65%), poprawy nastroju lub samopoczucia innych (54%) oraz zrobienia czegoś dobrego dla społeczeństwa lub środowiska (41%). 20% pytanych przyznaje się do systematycznego udzielania pomocy, a 16% deklaruje angażowanie się w działania charytatywne poza sezonem świąt.

– Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega, że społeczna odpowiedzialność to nie tylko moralny imperatyw, ale również strategiczna inwestycja w dobrobyt pracowników. W miarę jak świadomość społeczna rośnie, przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że zadbana społeczność to klucz do sukcesu biznesowego. Dlatego też obserwujemy wzrost motywacji pracodawców do angażowania się w inicjatywy społeczne, aby nie tylko odzwierciedlić wartości swojej firmy, ale także budować pozytywny wizerunek, zdobywać lojalność klientów i przyciągać najlepszych pracowników – komentuje Katarzyna Długa, prezes Fundacji PSH Lewiatan.

fot. freepik.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka