• +48 502 21 31 22

Zakaz sprzedaży aut spalinowych. Niemcy odrzucą plan UE

Cel dla całej floty UE to zmniejszenie emisji wytwarzanych przez nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze o 100% w porównaniu z 2021 r.

Zakaz sprzedaży aut spalinowych. Niemcy odrzucą plan UE
PLUSY dla BIZNESU

Artykuł opracowany przez:

PLUSY dla BIZNESU

Platforma Gospodarcza PLUSYdlaBIZNESU - serwis dedykowany dla przedsię...

Firma działa w branżach:
Marketing Reklama Media Wydawnictwa Drukarnie Redakcje, wydawcy, gazety, media
Instytucje Urzędy Stowarzyszenia, kluby i związki

Komisja Europejska w ramach unijnego Zielonego Ładu zaproponowała całkowitą redukcję emisji dwutlenku węgla z nowych samochodów wprowadzanych na rynek do 2035 r. To oznacza, że od tego roku nie będzie można sprzedawać samochodów z silnikami spalinowymi. Wniosek w tej sprawie poparł już Parlament Europejski. Do projektu muszą się jednak jeszcze odnieść państwa członkowskie.

Podczas organizowanego przez Federalne Zrzeszenie Niemieckiego Przemysłu wydarzenia minister finansów Christian Lindner powiedział, że nadal będą istnieć nisze dla silników spalinowych, więc unijny zakaz jest błędny. Zapowiedział jednocześnie, że niemiecki rząd nie zgodzi się na planowane unijne przepisy. Minister zaznaczył jednak, że Niemcy nadal będą wiodącym rynkiem pojazdów elektrycznych. Christian Lindner jest szefem probiznesowej Wolnej Partii Demokratycznej, która tworzy koalicyjny rząd z socjaldemokratami i Zielonymi.

Sprzeciw Niemiec nie sprawia jednak, że projekt będzie odrzucony. Jeżeli stanowiska KE, PE i państw członkowskich w jakiejś sprawie się różnią, wówczas ruszają negocjacje w ramach tzw. trilogu, podczas których wszystkie strony starają się osiągnąć porozumienie.

KE i PE do 2035 r. chcą osiągnąć zeroemisyjną mobilność na drogach. Cel dla całej floty UE to zmniejszenie emisji wytwarzanych przez nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze o 100% w porównaniu z 2021 r. Pośredni cel redukcji emisji do 2030 r. zostałby ustalony na poziomie 55% dla samochodów osobowych i 50% dla samochodów dostawczych. – Ambitna rewizja norm emisji CO2 jest kluczowym elementem osiągnięcia naszych celów klimatycznych. Dzięki tym normom tworzymy przejrzystość dla przemysłu samochodowego i możemy stymulować innowacje i inwestycje producentów samochodów. Ponadto zakup i eksploatacja samochodów o zerowej emisji zanieczyszczeń stanie się tańsza dla konsumentów. Cieszę się, że Parlament Europejski poparł ambitną rewizję celów na rok 2030 i opowiedział się za stuprocentowym celem na rok 2035, co ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. – powiedział sprawozdawca Jan Huitema po głosowaniu PE.

fot. unsplash.com
oprac. /kp/

Podobe artykuły

Wyszukiwarka