• +48 502 21 31 22

Sprawę w ZUS można załatwić przez e-wizytę

Liczba zaświadczeń lekarskich w ostatnim czasie wzrasta, zarówno tych z tytułu choroby własnej, jak i opieki nad dzieckiem.

Sprawę w ZUS można załatwić przez e-wizytę

Tylko w grudniu wystawiono ponad 2 mln zaświadczeń lekarskich – to wzrost o około 340 tys. eZLA w stosunku do listopada 2022 r. Dlatego w okresie zimowym, przy zwiększonej podatności na przeziębienia i inne choroby, ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw w instytucji poprzez e-wizytę, bez wychodzenia z domu i kontaktu z innymi osobami.

Liczba zaświadczeń lekarskich w ostatnim czasie wzrasta, zarówno tych z tytułu choroby własnej, jak i opieki nad dzieckiem. W listopadzie 2022 r. z tytułu choroby własnej liczba eZLA wyniosła 1,835 mln, a w grudniu, w okresie od 1 do 26 grudnia, było to 2,178 mln. Z kolei liczba zaświadczeń lekarskich wystawionych z tytułu opieki nad dzieckiem w listopadzie 2022 r. wyniosła 3,611 mln, a w grudniu było to już 4,118 mln.

Przy takim wzroście eZLA warto zastanowić się nad wizytą online w placówce ZUS, by nie narażać się na kontakt z innymi osobami. – E-wizyty to usługa o najwyższej jakości i standardzie w działalności Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W ciągu mijającego roku z wideorozmowy z ekspertem ZUS skorzystało ponad 111 tys. klientów. Jest to bardzo skuteczna i wygodna forma kontaktu. Z naszych statystyk wynika, że najwięcej e-wizyt odbywa się w temacie emerytur i rent, zasiłków oraz zagadnień dotyczących obowiązków ubezpieczeniowych firm, w tym również w kontekście pracowników. Podczas e-wizyty klienci chętnie korzystają też z możliwość potwierdzenia profilu utworzonego na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

E-wizytę można zarezerwować na stronie internetowej www.zus.pl/e-wizyta. Aby odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. E-wizyty odbywają się od poniedziałku do piątku, w godz. między 9:00 a 14:00. Podczas spotkania online można umówić się na konsultacje w sprawie zasiłków, emerytur i rent w języku migowym (PJM). Rezerwując e-wizytę, należy: podać kod miejsca zamieszkania, swoje dane, adres email, wybrać dzień i godzinę spotkania, wybrać temat spotkania, natomiast w przypadku osoby niesłyszącej należy wybrać e-wizytę w języku migowym (PJM), a następnie zaznaczyć interesujący temat spotkania.

O czym warto wiedzieć przed rozmową on-line? – Pamiętajmy o tym, że link do rezerwacji e-wizyty, który wysłany będzie na adres e-mail, jest po to, by klient uruchomił ten link o umówionej porze e-wizyty. To klient inicjuje rozmowę z pracownikiem ZUS. Drugą istotną rzeczą, o której powinniśmy pamiętać, to jeśli podczas wideorozmowy chcemy zapytać o swoją indywidualną sprawę, musimy mieć przy sobie dokument potwierdzający naszą tożsamość. W trakcie rozmowy zostaniemy poproszeni o jego okazanie, a pracownik zweryfikuje dane – wyjaśnia rzeczniczka.

Warto by rozmowa, którą będziemy prowadzić z pracownikiem ZUS, odbywała się w prywatnym, cichym miejscu, konieczne do takiej rozmowy jest urządzenie z kamerą (komputer, laptop, tablet albo telefon). Co ważne, w trakcie spotkania online może wziąć udział osoba trzecia, ale tylko wówczas, gdy jest to opiekun klienta, którego dane podano przy rezerwacji e-wizyty.

fot. ZUS
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka