Został niecały miesiąc dla rodziców i opiekunów na złożenie wniosku o wyprawkę szkolną w ramach programu "Dobry Start". Jeśli wniosek zostanie wysłany po 30 listopada, pieniądze przepadną.
– Jeśli ktoś jeszcze nie złożył wniosku o świadczenie "Dobry Start", to warto się pospieszyć. Elektroniczny wniosek do ZUS można wysłać do końca listopada. Jeśli wniosek zostanie wysłany po tej dacie, pieniądze przepadną – przypomina Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim. – Po tym terminie wniosek będzie można złożyć tylko wtedy, gdy dziecko powyżej 20 lat uzyska po 30 listopada orzeczenie o niepełnosprawności – dodaje.
Świadczenie 300 plus przysługuje na każde uczące się dziecko do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat. Nabór wniosków rozpoczął się 1 lipca. Według danych na koniec października rodzice i opiekunowie złożyli 3,250 mln wniosków, w województwie śląskim takich wniosków do ZUS wpłynęło 373 tys. Kwota wypłaconych świadczeń w kraju w ramach programu przekroczyła 1,373 mld zł, a w województwie śląskim to ponad 155 mln zł.
Większość rodziców i opiekunów nie tylko złożyło wnioski o świadczenie "Dobry Start", ale też otrzymało pieniądze na wyprawkę szkolną. Mogą się znaleźć osoby, które o tym zapomniały, stąd też przypomnienie ZUS o upływającym terminie 30 listopada. – Jeśli ktoś nie pamięta, czy faktycznie w tym roku przesyłał elektroniczny dokument do ZUS o świadczenie "Dobry Start", może to łatwo sprawdzić na swoim profilu w eZUS (PUE ZUS). Wystarczy wejść w zakładkę "Dobry Start" i sprawdzić listę obsłużonych wniosków. Jeśli znajduje się tam wniosek na rok szkolny 2024/2025 i ma on status "obsłużony", to znaczy, że skorzystaliśmy ze świadczenia. Jeśli natomiast nie ma tam takiej pozycji, to najwyższa pora go wysłać, by otrzymać pieniądze na dziecko – podpowiada rzeczniczka.
Wnioski można złożyć za pomocą aplikacji mZUS, ale też profilu na eZUS (PUE) czy też poprzez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
fot. freepik.com
oprac. /kp/