28 lutego podczas uroczystej gali w Warszawie Kraina Górnej Odry dołączyła do miejsc wyróżnionych tytułem Polskiej Marki Turystycznej.
Idea projektu Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej pod nazwą Polskie Marki Turystyczne to uhonorowanie miejsc i obszarów profesjonalnie promowanych oraz zarządzanych. Kraina Górnej Odry dołączyła tym samym do grona 12 marek turystycznych z całej Polski. Obecnie w woj. śląskim istnieją cztery obszary wyróżnione tym tytułem: Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska, Śląsk Cieszyński i właśnie Kraina Górnej Odry.
– To ważne, żeby uświadamianie, jak wyjątkowym obszarem jest województwo śląskie, przynosiło kolejne efekty. Te wspaniałe miejsca są gwarancją najwyższej jakości w zarządzaniu marką. Wielkim osiągnięciem Śląskiego jest zdobycie aż czterech Polskich Marek Turystycznych. To bardzo dobry wynik. Dzięki takim wyróżnieniom oraz innym konkursom odwiedzający wiedzą, że warto do nas przyjechać – podkreśla Śląska Organizacja Turystyczna.
Podobnie jak podczas poprzedniej edycji tegoroczni zwycięzcy będą mogli liczyć na wsparcie promocyjne na rynku krajowym i zagranicznym, udział w targach, warsztatach i podróżach studyjnych, a Polska Organizacja Turystyczna tradycyjnie będzie prowadzić z zarządcami wspólne działania promocyjne w ramach narodowego portalu turystycznego i innych kanałów komunikacji.
fot. arch. red., ŚOT
oprac. /kp/