• +48 502 21 31 22

No i na co mi ten Facebook

Jak to mówią, jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz.

No i na co mi ten Facebook

Jeżeli cenimy swoją prywatność i nie chcemy dzielić się swoimi zdjęciami, przemyśleniami, komentarzami, to wystarczy, że utworzymy konto i obserwujemy bieżące wydarzenia, aktualności, chwile z życia znajomych.

Jeżeli jednak prowadzimy firmę, to obecność na FB jest moim zdaniem nieodzowna. I nie ma znaczenia, czy mamy tu bezpośrednio klientów, czy tylko budujemy społeczny wizerunek swojej firmy.

Dlaczego?

Demografia użytkowników Facebooka w Polsce. Według raportu „NapoleonCat” z sierpnia 2019 roku, z Facebooka korzysta 42,3% Polaków, łącznie 16 070 000 użytkowników. Większość z nich to kobiety – 53,5%. Największą grupę użytkowników stanowiły osoby w wieku od 25 do 34 lat (4 600 000).  I to wystarczający argument, aby być na Facebooku

A co nam to da?

Wizerunkowo — Ty publikujesz to co uważasz za stosowne i budujesz wizerunek swojej firmy
Sprzedażowo — tu są Twoi klienci, nawet jak jesteś firmą B2B tu tutaj są pracownicy tych firm
Rekrutacja – masz dobry wizerunek, znają cię okoliczni mieszkańcy, chętnie będą u Ciebie pracowali
Ruch na Twojej www – to znakomity sposób przekierowania ruchu na Twoją stronę firmową
Obsługa klienta – to często pierwszy kontakt z firmą, wiele informacji zwrotnych i informacji od klientów
Edukacyjne – masz produkty, czy usługi, które wymagają instrukcji obsługi ? Masz wiedzę, którą możesz przekazać swoim klientom? Czy FB to dobre miejsce?
B+R – czy komentarze klientów mogą Ci pomóc w rozwoju twojego produktu, czy usługi? Czy duża grupa Twoich fanów to ogromna ilość informacji zwrotnych ?

A co da klientowi ?

Kiedy zdobędziemy uwagę klienta i zainteresujemy go naszą marką możemy ją stale usprawniać. Klient może otrzymywać  to, czego oczekuje. Spełnia swoje pragnienia, wie czym jest nasz produkt czy też usługa. Ma z nami bezpośredni szybki kontakt. Wie, że może działać, kupić, zapytać, nauczyć się czegoś więcej. Czuje się zaopiekowany i doceniony. Stajemy się jego lojalnym dostawcą. Może wziąć udział w organizowanych przez nas wydarzeniach, brać aktywny udział w grupach, korzystać z promocji. Tak naprawdę może kształtować naszą firmę do swoich potrzeb.

A nasza odpowiedzialność?

Biorąc pod uwagę korzyści i oczekiwania klienta stoi przed nami odpowiedzialne zadanie. Musimy być aktywni tak, jak życzy sobie tego klient. Czas reakcji, komentarze, aktualności. Nie można tego robić przy okazji. Moim zdaniem każdego dnia powinien być publikowany jeden post. Należy na bieżąco odpowiadać na komentarze i natychmiast na zapytania. Należy zbudować relacje z klientem i to bliskie relacje. Dobry fan page na Facebooku i sprawne jego prowadzenie to zadowolony klient i dobrze zbudowana marka. I nie muszę już pisać nikomu, jakie to są korzyści dla firmy.

 

Blog K.D.

Podobne artykuły

Wyszukiwarka