Dziś, 16 kwietnia, Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu rozpoczął przyjmowanie wniosków o:
– dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych,
– dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
– dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę fizyczną niezatrudniającą pracowników.
Termin naboru wniosków: od dnia 16.04.2020 r. do 29.04.2020 r. Wnioski złożone poza terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy" - https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku.
Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Wniosek o dofinansowanie należy złożyć do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy lub miejsce wykonywania pracy przez pracowników.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Wnioski można składać:
1. Drogą elektroniczną - w tym celu:
- wejdź na portal: praca.gov.pl,
- wybierz opcję „Wniosek przedsiębiorcy o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne", wybierz z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Raciborzu",
- dalej postępuj zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie.
PAMIĘTAJ, by do wniosku wypełnianego elektronicznie dołączyć następujące dokumenty: umowę o przyznanie dofinansowania zapisaną w formacie PDF wraz z wymaganymi załącznikami, kalkulator spadku obrotów wraz z kalkulatorem dofinansowania (wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń) zapisany w pliku z rozszerzeniem xls lub xlsx.
2. W formie papierowej – w tym celu:
- wejdź na stronę: psz.praca.gov.pl,
- wybierz opcję TARCZA ANTYKRYZYSOWA, a następnie Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
- wydrukuj 2 egzemplarze umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 - zaparafuj wszystkie strony i czytelnie podpisz obydwa egzemplarze umowy o dofinansowanie i klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych,
- wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
- wydrukuj, wypełnij i podpisz 1 egzemplarz Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (załącznik nr 1 do wniosku),
- pobierz, a następnie wypełnij Kalkulator spadku obrotów oraz Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń – zał. nr 2 do wniosku). Po wypełnieniu wydrukuj i dołącz do wniosku,
- wydrukuj, wypełnij i podpisz 2 egzemplarze oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane zgodnie z wymogiem wskazanym w art. 15zzb ust. 7 oraz ust. 8 ustawy (załącznik nr 2 do umowy) – oba egzemplarze dołącz do umowy,
- komplet dokumentów (umowa – 2 egzemplarze, wniosek o udzielenie dofinansowania – 1egzemplarz, formularz informacji…- 1 egzemplarz, wydruk z kalkulatora spadku obrotów oraz z kalkulatora dofinansowania – 1 egzemplarz, oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane – 2 egzemplarze) wyślij pocztą.
Terminy kolejnych naborów wniosków będą na bieżąco ogłaszane na stronie internetowej raciborz.praca.gov.pl w aktualnościach.
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 32 4154550 wew. 235 lub 217
Wsparcie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
fot. pressfoto/freepik.com