• +48 502 21 31 22

Jak Polacy kupują w sieci?

Z opublikowanych badań wynika, że z wyszukiwarek cenowych korzysta aż 80% kupujących online. Na co zwracają uwagę klienci kupujący przez Internet?

Jak Polacy kupują w sieci?

Autorem badań na ten temat jest firma Focus Telecom Polska. Stwierdzono, że głównym motywem skłaniających konsumentów do zakupów online jest zaoszczędzony czas, nerwy i pieniądze. 80% kupujących online korzysta z wyszukiwarek cenowych, jednak nawet 66% z nich co roku zmienia e-sklep z powodu słabej obsługi.
    Dla Polaków liczy się przede wszystkim cena. Jeśli chodzi o wyszukiwarki, jednym z najważniejszych atutów jest dla nas łatwość porównywania dostępnych ofert. Jak podkreślają eksperci, dobry serwis tego typu charakteryzuje się tym, że porównywanie produktów wymaga tylko kilku kliknięć, by doprowadzić do podjęcia decyzji o zakupie.
    Eksperci zwracają uwagę, na wzrost znaczenia nowych technologii mobilnych, które przyczyniają się do powstawania coraz to nowych porównywarek cenowych. Na rynku powstają skonkretyzowane i spersonalizowane wyszukiwarki, przystosowujące się do potrzeb klienta.
    Z badań firmy Tradedoubler (2013) wynika, iż na ośmiu największych europejskich rynkach, Polska zajmuje pierwsze miejsce pod względem popularności porównywarek.
    Największe tego typu strony są w pierwszej dziesiątce najbardziej rozpoznawalnych polskich serwisów (związanych z zakupami). Stale powstają też nowe agregatory ofert, jak również coraz bardziej wyspecjalizowane aplikacje na urządzenia mobilne.

Źródło: parp.gov.pl

Podobne artykuły

Wyszukiwarka