• +48 502 21 31 22

Pracownicy biurowi są produktywni przez 2,5 godziny dziennie

Większość respondentów twierdzi, że dzięki przerwom dzień pracy staje się bardziej znośny.

Pracownicy biurowi są produktywni przez 2,5 godziny dziennie

Blisko 2 tys. brytyjskich pracowników biurowych w wieku powyżej 18 lat objęło badanie przeprowadzone przez portal vouchercloud dotyczące produktywnej pracy, które stanowi część szerszych badań nad zwyczajami internetowymi i produktywnością pracowników w całym kraju. Wszyscy respondenci pracowali w pełnym wymiarze godzin. Przed samym badaniem zapytano ich o to, czy uważają się za osoby w 100% produktywne – aż 79% przyznało, że nie. Zaledwie jedna piąta uważała, że jest wydajna przez cały dzień.

Studium odkryło dziesięć "rozpraszaczy" najbardziej odpowiedzialnych za spadek produktywności. Na pierwszym miejscu znalazło się sprawdzanie mediów społecznościowych – blisko połowa respondentów przyznała, że stanowią one największą pokusę. Kolejne były: czytanie serwisów informacyjnych (45%), omawianie zajęć pozazawodowych z kolegami (38%), przygotowywanie gorących napojów (31%), przerwy na palenie (28%), wysyłanie wiadomości tekstowych (27%), jedzenie przekąsek (25%), przygotowywanie posiłków w biurze (24%), wykonywanie telefonów do partnera/przyjaciół (24%) i szukanie nowej pracy (19%).

Przygotowywanie jedzenia i spożywanie przekąsek zajmowało w rzeczywistości więcej czasu niż się spodziewano – w ciągu 8-godzinnego dnia pracy przeciętny pracownik przyznał, że spędza 25 minut na przygotowywaniu i spożywaniu przekąsek i napojów, przy czym znaczną część tego czasu zajmowało parzenie herbaty. – W nowoczesnym miejscu pracy jest sporo czynników rozpraszających ludzi, zwłaszcza z naszymi telefonami przy biurkach i herbatą do wypicia. Czasy, które ujawniliśmy w ankiecie, są jednak zaskoczeniem - być może zbyt łatwo pozwalamy sobie na rozproszenie uwagi, w wyniku czego nasza produktywność zostaje nadszarpnięta - ocenił Chris Johnson z vouchercloud.

Respondenci zostali też zapytani o to, czy byliby w stanie przetrwać dzień pracy bez korzystania z żadnych rozpraszaczy. 35% stwierdziło, że tak. Pozostałe 65% respondentów stwierdziło, że dzięki przerwom dzień pracy stał się "bardziej znośny", a nawet czuli, że ich produktywność przez resztę dnia pracy "zyskała na przerwach".

Zdaniem Chrisa Johnsona robienie sobie przerwy raz na jakiś czas jest jak najbardziej w porządku. – W rzeczywistości wielu wysoko postawionych liderów biznesu zaleca robienie regularnych przerw, aby zwiększyć produktywność. Ale odbieranie telefonów od przyjaciela lub partnera czy też kompulsywne sprawdzanie mediów społecznościowych może być jednak nadużyciem – ocenił ekspert.

fot. unsplash.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka