• +48 502 21 31 22

Poznaj moc zawodowca. Rusza kampania województwa śląskiego

Projekt: Rynek pracy, depopulacja, edukacja

Celem akcji jest popularyzacja i uatrakcyjnienie wizerunku szkolnictwa zawodowego oraz zachęcenie młodych ludzi do wybrania tej ścieżki kariery zawodowej.

Artykuł opracowany przez:

PLUSY dla BIZNESU

Platforma Gospodarcza PLUSYdlaBIZNESU - serwis dedykowany dla przedsię...

Firma działa w branżach:
Redakcje, wydawcy, gazety, media
Stowarzyszenia, kluby i związki

Województwo śląskie startuje z kampanią „Poznaj moc zawodowca”. W konferencji prasowej zapowiadającej start akcji uczestniczyli: Marszałek Województwa Śląskiego Jakub Chełstowski, członek Zarządu Województwa Śląskiego Izabela Domogała, a także Bogusława Bartoszek z Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach i prof. Jan Klimek, prezes Zarządu Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości. Gościem wydarzenia był również ambasador kampanii, Cyber Marian.

– Wsłuchujemy się w potrzeby środowisk branżowych i pracodawców i chcemy w ten sposób przekonać młodych ludzi, by świadomie wybrali ścieżkę zawodową. Szkolnictwo zawodowe to dobry wybór, który daje satysfakcję i perspektywy na ciekawą pracę. Ta kampania ma docierać do uczniów i ich rodziców w nowoczesny, multimedialny sposób – tłumaczył marszałek Jakub Chełstowski.

Celem kampanii jest popularyzacja i uatrakcyjnienie wizerunku szkolnictwa zawodowego, tj. szkół branżowych oraz techników, oraz zachęcenie młodych ludzi do wybrania tej ścieżki kariery zawodowej. Kampania stanowi kontynuację i uzupełnienie prowadzonych do tej pory działań polegających na zwiększeniu jakości kształcenia zawodowego na terenie województwa śląskiego.

Kampania jest związana z programem realizowanym przez województwo śląskie z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej – „Śląskie. Zawodowcy”. – Kierujemy ją do uczniów, ich rodziców, ale także do nauczycieli, którzy mogą liczyć na wsparcie w ramach zwiększania swoich kompetencji i udział w szkoleniach. Promujemy zawody, które są unikalne i poszukiwane na rynku pracy, to szansa na dalszy rozwój gospodarczy regionu – mówiła Izabela Domogała, członek Zarządu Województwa Śląskiego.

Ambasadorem kampanii został znany polski YouTuber, artysta i zawodowiec w swoim fachu – Cyber Marian, czyli Dominik Makowski, którego kanał posiada ponad 1,2 mln subskrypcji, a każdy jego film osiąga setki tysięcy wyświetleń. Ambasador kampanii będzie zachęcał młodzież do podjęcia nauki w szkołach technicznych i branżowych, ale również komunikował się z rodzicami, pedagogami i pracodawcami, by pomogli młodzieży w wyborze odpowiedniej ścieżki zawodowej.

/oprac. KP/

Fot. RIG

Podobe artykuły

Wyszukiwarka