
Wodzisław Śląski został doceniony w tegorocznej edycji konkursu „Marka-Śląskie” w kategorii "Turystyka i Rekreacja". Nominację do nagrody otrzymała Baszta Rycerska, która stanowi jeden z najważniejszych punktów na turystycznej mapie miasta.
Baszta Rycerska to jedyny ocalały element zameczku myśliwskiego, który znajdował się na historycznym Grodzisku – jednej z najstarszych części Wodzisławia Śląskiego. Obiekt powstał w latach 1867-1868 z inicjatywy ówczesnego właściciela – Edwarda Braunsa. Zbudowany na wzór dawnej architektury zamkowej budynek stopniowo popadał w ruinę po śmierci Braunsa w 1881 r., aż w końcu wszystkie przyległe do wieży budynki uległy całkowitemu zniszczeniu.
W 2021 r. Baszta Rycerska przeszła gruntowną renowację, zyskując nową funkcję – wieży widokowej. Obiekt jest bezpłatnie udostępniany turystom w sezonie wiosenno-jesiennym. Po pokonaniu 59 schodów można podziwiać panoramę miasta i okolicy. Na co dzień o obiekt dba miasto Wodzisław Śląski. Jak podkreśla, baszta stanowi doskonały przykład połączenia dziedzictwa historycznego z atrakcyjną ofertą turystyczną, dzięki czemu uchodzi za jeden z najciekawszych obiektów turystycznych w całym województwie śląskim.
Organizatorem konkursu „Marka-Śląskie” współfinansowanego ze środków województwa jest Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa. Celem inicjatywy jest promowanie firm, instytucji, organizacji, samorządów i inicjatyw, których sukces jest wynikiem ciężkiej pracy sprzyjającej koniunktury oraz właściwych działań marketingowych i strategicznego budowania marki. Kandydatów do nagród w 11 kategoriach, m.in. w gospodarce, nauce, kulturze czy sporcie, mogą zgłaszać jednostki samorządu terytorialnego, samorządy zawodowe, gospodarcze, uczelnie wyższe czy organizacje pozarządowe.
Oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się 6 września na uroczystej Gali Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach.
fot. UM Wodzisław Śląski
oprac. /kp/