• +48 502 21 31 22

Racibórz najlepszy w woj. śląskim w obsłudze inwestorów i przedsiębiorców

W tegorocznej edycji najwięcej badanych gmin znajdowało się w województwie śląskim. Racibórz uzyskał najlepszy wynik w tym regionie.

Racibórz najlepszy w woj. śląskim w obsłudze inwestorów i przedsiębiorców

W tegorocznym raporcie "Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców" opublikowanym przez SGH w Warszawie Miasto Racibórz wypadło najlepiej pośród 113 gmin województwa śląskiego, a także osiągnęło czwarty najlepszy wynik wśród 714 gmin z całej Polski.

Raport "Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców" ocenia standardy w obsłudze inwestorów i przedsiębiorców w poszczególnych gminach. Pod uwagę brana jest m.in. sprawność i łatwość komunikacji, kontakt w języku angielskim w obsłudze inwestora zagranicznego czy dostęp do informacji z poziomu witryny internetowej. W tegorocznej edycji badania najwięcej badanych gmin znajdowało się w województwie śląskim. Racibórz uzyskał najlepszy wynik w tym regionie – 33 punkty. W całej Polsce lepszą ocenę uzyskały tylko trzy gminy.

Zakres badania obejmował gminy o najwyższych ocenach (klasy A i B) według wskaźnika Potencjalnej Atrakcyjności Inwestycyjnej dla Gospodarki Narodowej opracowanego przez Instytut Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – PAI. Tegoroczny raport obejmuje zarówno sprawy stricte związane z obsługą potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców, jak i podejście do wyzwań związanych z wojną w Ukrainie, informowanie o aktualnych inwestycjach czy dobre praktyki w obszarze wspierania interesariuszy gminy.

– Głównym celem badawczym była ocena jakości obsługi potencjalnych inwestorów oraz przedsiębiorców przez Urzędy jednostek samorządu terytorialnego na poziomie gminnym. Zbadano drogę elektroniczną tego kontaktu – komunikację jednostronną, czyli dostęp do informacji z wykorzystaniem Oficjalnej Witryny Internetowej (OWI) oraz komunikację dwustronną, czyli kontakt za pomocą poczty elektronicznej. Badania komunikacji dwustronnej zostały przeprowadzone w dwóch językach – polskim i angielskim. Badanie przede wszystkim dotyczyło typów interesantów gmin, jakimi są potencjalni inwestorzy i przedsiębiorcy. Uwzględniało ono także szerszy zakres obsługi elektronicznej ze strony poszczególnych urzędów powiązany z szeroko pojętym aspektem społeczno-ekonomicznym funkcjonowania badanych jednostek samorządu terytorialnego. Celem badania nie była analiza czy ocena wewnętrznych struktur poszczególnych Urzędów, jak i organizacja ich pracy. Badanie nie dotyczyło wpływu analizowanych czynników na sytuację ekonomiczną poszczególnych jednostek – można przeczytać w raporcie.

Do pobrania: Raport "Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców"

fot. arch. red.
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka