Istotnym czynnikiem wzrostu był rosnący popyt na hybrydowe Toyoty i Lexusy, których sprzedano łącznie 145 160, czyli o 44% więcej niż w pierwszym półroczu 2015r. Sprzedaż modelu Yaris Hybrid wzrosła o 23%, Auris Hybrid – o 33%, zaś modelu Prius – ponad dwukrotnie. Samochody hybrydowe stanowiły 31% sprzedaży, podczas gdy w całym roku 2015 odsetek ten wynosił 24%. Toyota Motor Europe zamierza sprzedać w tym roku 280 tysięcy samochodów hybrydowych. Według planów do roku 2020 udział hybryd w sprzedaży ma osiągnąć 50%.
W Polsce największą dynamikę wykazała sprzedaż modelu Auris Hybrid, która wzrosła o ponad 123% do 2053 sztuk, a wersje hybrydowe stanowiły ponad 34% wszystkich sprzedanych Aurisów. Liczba sprzedanych egzemplarzy Yaris Hybrid zwiększyła się w stosunku do ubiegłorocznej o 30%, a udział hybryd w całej sprzedaży tego modelu wyniósł 11%. Efektem wprowadzenia nowej generacji Priusa był rekordowy, niemal dwudziestokrotny wzrost sprzedaży. Również wprowadzenie hybrydowej wersji RAV4 przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży tego modelu o 19% – nowej RAV4 Hybrid sprzedano 718 egzemplarzy, co stanowiło 31% ogółu.
- Wyniki sprzedaży świadczą dobitnie, że polski rynek bardzo dobrze przyjął napęd hybrydowy, który przestał być ciekawostką, a stał się po prostu kwestią świadomego wyboru. Widać to zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja jest efektem szczegółowej analizy opartej na wiedzy ekspertów – mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. – Wobec dużego zainteresowania klientów zarówno wprowadzonym w tym roku Priusem IV generacji i RAV4 Hybrid, jak i obecnymi wcześniej na rynku hybrydowymi wersjami Aurisa i Yarisa można się spodziewać, że plan sprzedaży w tym roku 10 tysięcy hybrydowych Toyot jest najzupełniej realny.