• +48 502 21 31 22

Szczęście w życiu i biznesie

Co sprawia, że czujemy się szczęśliwi idąc przez życie?

Szczęście w życiu i biznesie

Co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi?

Co sprawia, że czujemy się szczęśliwi idąc przez życie?                                                                                    Gdybyś miał teraz zainwestować w najlepszą wersję siebie w przyszłości, w co włożyłbyś swój czas i energię?
A co jeśli moglibyśmy obejrzeć, jak przez lata toczyło się czyjeś życie? Co jeśli moglibyśmy badać je od czasów młodzieńczych do starości i zobaczyć, co tak naprawdę czyni ludzi zdrowymi i szczęśliwymi?
75 lat trwały badania, prowadzone przez kolejne pokolenia naukowców z Harvardu, na temat tego, co sprawia, że ludzie czują się szczęśliwi.

Więc czego się dowiedziano?

Jakie lekcje płyną z dziesiątek tysięcy stron z informacjami, które zebrano na temat ich żyć? Cóż, lekcje te nie dotyczą bogactwa, sławy ani coraz cięższej pracy. Najprostszy przekaz, jaki wyłania się z tych 75 lat badań to:

Dobre relacje z innymi ludźmi sprawiają, że jesteśmy zdrowi i szczęśliwi. Kropka.

Nie liczy się tylko liczba twoich znajomych czy wierność w związku, ale przede wszystkim jakość bliskich relacji z innymi.

 

A jak budujemy relacje biznesowe?

Wszyscy wiemy, że to, w jakim kierunku podąży Twoja kariera czy biznes zależy głównie od liczby ludzi, których znasz i którzy znają Ciebie. Jesteś średnią 5 osób, z którymi najczęściej przebywasz. Z kim przestajesz, takim się stajesz.
Spotykamy się i rozpoczyna się proces wymiany informacji, współdzielenia zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości. Ten proces może zaistnieć tylko dzięki korzystnej sieci wzajemnych kontaktów.
I to jest właśnie networking. Powinniśmy spotykać jak najwięcej osób, aby ich poznać i dać siebie poznać. I tu ponownie – nie liczy się tylko liczba twoich znajomych, ale przede wszystkim jakość bliskich relacji z innymi.

Czy można zbudować relacje online ?

Po co nam profil na Facebooku czy Linkedin?
O czym mamy tam pisać, jakie zdjęcia i filmy publikować?Jak często?Czy nie wystarczy nasza firmowa strona www?

Aby odpowiedzieć na te pytania wystarczy odpowiedzieć na jedno – co zrobić, aby podnieść jakość bliskich relacji z innymi. Zastanów się, ilu ludzi możesz spotkać osobiście, opowiedzieć im o sobie tak, aby Cię polubili i byście mogli nawiązać bliskie relacje. Jaka by to nie była liczba, nigdy ona nie przebije liczby możliwych obserwatorów w mediach społecznościowych.

Jak podaje Łukasz Milewski na swoich webinarach edukacyjnych powinniśmy publikować minimum 3-7 postów tygodniowo. Muszą być one wartościowe. Trudno by je tu było opublikować, bo mam ich w swoich zasobach 100 różnych form. Ważne jest jednak, aby budować relacje.

Po pierwsze tak, jak w realu liczy się marketing szeptany i zdobywanie kontraktów z poleceń tak i np. Na Facebooku najwartościowsze posty to takie , które mają dużo udostępnień. Kolejną wartością są komentarze, czyli fakt podjęcia reakcji na post i trzecią w kolejności polubienia. No i trzeba być cały czas na bieżąco, z nowościami i nowymi wersjami FB. Z odpowiedzią na komentarze i zapytania na massangera. Na FB liczy się szybka reakcja, nawet poza godzinami pracy Twojej firmy.

Jakie kanały wykorzystać?

Moim zdaniem można wybrać kilka kanałów w zależności od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.

Facebook– to najważniejsze miejsce. Tu budujemy swoją markę i wizerunek. Jeżeli prowadzimy usługi B2B to FB będzie doskonałym miejscem na zbudowanie lokalnej rozpoznawalności i społecznego zaangażowania.

Linkedin – to miejsce kontaktów biznesowych. W tym miejscu obowiązkowo powinny być firmy świadczące usługi lub produkujące dla innych firm. To właśnie tu można najlepiej zaprezentować się w roli eksperta, wypromować siebie i cały swój zespół.
Youtube – to doskonały kanał dotarcia do klientów jeżeli mamy dużo materiałów fimowych. Jeżeli mamy produktu lub usługi , które wymagają insytukcji. Jeżeli nasza firma prowadzi szkolenia, lub ważne jest edukowanie przyszłych klientów

Instagram – to potęga 400 mln użytkowników. Jeżeli masz wiele produktów i masz możliwość stałego wykonywania i publikowania dobrej jakości dużej liczby zdjęć, to miejsce należy wykorzystać.

TikTok – jest dla osób powyżej 13. roku życia, ale dzieciaki niespecjalnie przejmują się regulaminem. Amerykańska Federalna Komisja Handlu przez kilka miesięcy monitorowała wiek użytkowników i uznała, że ByteDance stanowczo nie pilnuje swojej aplikacji – jeżeli to Twoja grupa klientów, to i tu powinieneś być.

Możesz się wszystkiego nauczyć, możesz zatrudnić pracownika lub zlecić komuś , kto się na tym zna tak jak Ty na swojej firmie
Najważniejsze, co jednak powinieneś zapamiętać to: nie liczy się tylko liczba twoich znajomych, ale przede wszystkim jakość bliskich relacji z nimi

 

Blog K.D.

Podobne artykuły

Wyszukiwarka