Debiut Toyoty Prius czwartej generacji to największy przełom w rozwoju technologii hybrydowej od momentu debiutu tego modelu w 1997 roku. Nowa odsłona flagowej hybrydy Toyoty jest pierwszym modelem zbudowanym na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA) oraz korzystającym z IV generacji napędu hybrydowego. Dzięki tym rozwiązaniom auto gwarantuje niespotykane dotąd w modelu Prius wrażenia z jazdy, komfort podróżowania na poziomie aut segmentu D, wprowadza hybrydy na nieosiągalne dla innych poziomy oszczędności oraz gwarantuje już w standardzie nowy wymiar bezpieczeństwa.
Prius czwartej generacji ustanawia nowe standardy pod względem zużycia paliwa, emisji spalin i wydajności. Każdy kolejny model Priusa odnosił spektakularny sukces rynkowy, wprowadzając na rynek przełomowe technologie. Debiutujący dziś Prius czwartej generacji stanowi największy przełom w rozwoju napędu hybrydowego od czasu pojawienia się pierwszej generacji tego modelu w 1997 roku. Nowy Prius wyróżnia się najniższym na rynku zużyciem paliwa – tylko 3,3 l/100 km. To aż o 15% lepszy wynik niż w poprzednim modelu. Emisję spalin udało się obniżyć o 15%, osiągając wynik 76 g/km, znacznie poniżej europejskiej normy 95 g/km, zaplanowanej na 2021 rok.
To efekt opracowanego od podstaw nowego napędu hybrydowego IV generacji. Sprawność silnika benzynowego została w nim podniesiona do 40% (wynik nieosiągalny dla żadnego osobowego auta seryjnego z konwencjonalnym napędem), zmniejszony rozmiarami i wagą silnik elektryczny dysponuje teraz wyższą sprawnością, przekładnia napędowa generuje niższe opory pracy, a akumulator niklowo-wodorkowy, mimo niższej masy własnej i wymiarów, gwarantuje większą gęstość energii (lepsza wydajność, szybsze ładowanie podczas pracy układu). W efekcie system elektryczny układu napędowego dostarcza więcej energii podczas przyspieszania powodując szybszą i płynniejszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu, samochód jest bardzo elastyczny gwarantując łatwe wyprzedzanie, a jazda autostradowa będzie dla nowego napędu bardziej oszczędna niż w poprzednich generacjach.
Bogate wyposażenie
Nowy Prius będzie dostępny w 3 bogatych wersjach wyposażenia, które wyróżniają flagową hybrydę Toyoty na tle konkurencji w segmencie D. Ceny nowej Toyoty Prius rozpoczynają się od 119 900 zł.
Już podstawowa wersja Active zawiera rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, obejmujący układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcja? powrotu na zadany tor jazdy (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), adaptacyjny tempomat (ACC) i system monitorujący zmęczenie kierowcy (SWS). Na standardowe wyposażenie Priusa w dziedzinie bezpieczeństwa składają się także światła w technologii Full LED (Bi-LED), system wspomagający pokonywanie podjazdu (HAC) i 7 poduszek powietrznych. W podstawowej wersji nowy Prius otrzymuje felgi aluminiowe i antenę dachową typu „płetwa rekina”, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system multimedialny Toyota Touch 2 z 7" ekranem dotykowym, łącznością USB i kamerą cofania, elektrycznie sterowane podparcie lędźwiowe fotela kierowcy, czujniki deszczu i zmierzchu oraz system „Inteligentny kluczyk”.
Wersja Premium otrzymuje dodatkowo system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), otwieranie klapy bagażnika bez użycia kluczyka, podgrzewane przednie fotele, skórzaną kierownicę, wewnętrzne lusterko elektrochromatyczne, stację bezprzewodowego ładowania telefonu i kolorowy wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD).
Dla najbardziej wymagających klientów Toyota przygotowała wersję Prestige, rozszerzoną o czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania (SIPA), system nawigacji Toyota Touch 2 & Go Plus, system nagłośnienia JBL z dwoma dodatkowymi głośnikami oraz skórzane fotele.
Nowoczesne technologie
Prius pozostaje ambasadorem wiodących technologii Toyoty, prezentującym najnowsze rozwiązania zapewniające większe bezpieczeństwo, osiągi i komfort.
Oparcie konstrukcji na nowej platformie Toyota New Global Architecture (TNGA) sprzyja większej dynamice i kulturze prowadzenia, zapewnia wyższą sztywność nadwozia, a w konsekwencji wyższy poziom bezpieczeństwa biernego oraz wygłuszenia kabiny pasażerskiej. Niżej położony środek ciężkości (-2,5 cm) oraz zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi zapewniają lepszą sterowność i stabilność podczas jazdy.
Wszystkie te zmiany na nowo określają definicję samochodu hybrydowego zarówno pod względem funkcjonalności, osiągów, jak i wyglądu. Nowy Prius demonstruje kompletną paletę osiągnięć hybrydowej technologii Toyoty, które stopniowo wprowadzane będą do kolejnych generacji pozostałych hybrydowych modeli firmy.