Prawie połowa firm korzysta z mediów społecznościowych w celach biznesowych. Jeszcze dziesięć lat temu było to 19%. Social media służą firmom do budowania marki i komunikacji z klientami oraz do prowadzenia sprzedaży.
Jak wynika z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w 2023 r. 48% firm wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych. Jeszcze dekadę temu było to 19%. Social media służą nie tylko do budowania własnej marki i jako kanał komunikacji z klientami, ale także do prowadzenia sprzedaży. Ponad 80% dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe w celu tworzenia wizerunku, 76% marketingu produktów, a 58% – do rekrutacji pracowników.
PIE, powołując się na dane GUS, przekazał, że 18% małych, średnich i dużych przedsiębiorstw prowadziło w 2022 r. sprzedaż elektroniczną. Najczęściej firmy realizowały e-sprzedaż za pośrednictwem własnych stron internetowych lub aplikacji mobilnych (13%). W 2023 r. stronę internetową miało 67% przedsiębiorstw, a ponad 4% oferowało klientom aplikację do pobrania na smartfon. Z otwartych danych korzystało 15%, głównie duże firmy. Przedsiębiorcy korzystali przede wszystkim z danych gospodarczych i finansowych.
fot. unsplash.com
oprac. /kp/