W listopadzie Mirai było bohaterem konferencji poświęconej europejskiemu projektowi HIT-2-Corridors. Projekt powstał w celu zbudowania w Europie zintegrowanej sieci infrastruktury tankowania wodoru. Jednym z omawianych zagadnień były perspektywy rozwoju tej technologii na polskim rynku.
Mirai uświetniła stanowisko Toyoty podczas ogólnopolskich targów Fleet Market, corocznej imprezy adresowanej do przedsiębiorców, managerów flotowych oraz specjalistów w dziedzinie flot samochodowych.
Mirai jest pierwszym samochodem seryjnym Toyoty wykorzystującym wodorowe ogniwa paliwowe.
Pobierany z baku wodór podlega w nich reakcji z tlenem, dając prąd służący do zasilania silnika elektrycznego. W ten sposób likwidujemy problemy znane z dotychczasowych aut całkowicie elektrycznych - długi czas ładowania akumulatorów (bak Mirai tankujemy do pełna w czasie zaledwie 3 minut! ), zdecydowanie poprawiamy zasięg (od 500 do 700 km) oraz zapewniamy taką samą jak w autach konwencjonalnych funkcjonalność (brak dodatkowych akumulatorów pozwala skorzystać z pełnowymiarowego bagażnika oraz przestronnego przedziału pasażerskiego). Jest to przełomowe rozwiązanie. Mirai nie emituje żadnych spalin i zapewnia zasięg, komfort jazdy oraz wygodę obsługi na takim samym poziomie jak konwencjonalne samochody klasy średniej z automatyczną skrzynią biegów. Auto prowadzi się bardzo płynnie i pewnie, dzięki maksymalnej mocy 155 KM zapewnia wysoką dynamikę (0 - 100 km/h w 9,6 s), a dostępny w każdym zakresie obrotów maksymalny moment obrotowy pozwala nim bardzo pewnie wyprzedzać.