Realizacja najbardziej wyczekiwanej przez raciborzan kolejowej inwestycji, czyli budowa dworca kolejowego, dobiega końca. Otwarcie obiektu po przebudowie planowane jest na 21 października. W budynku znajdują się poczekalnie, kasy i toalety, a także garaż na rowery i taras widokowy. Teraz pasażerowie czekają na remont peronów. W tym przypadku prace odbędą się w ramach modernizacji linii nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. W latach 2027-2030 mają zostać przebudowane stacje Kędzierzyn-Koźle, Racibórz i Chałupki, pojawią się też nowe przystanki: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny. W temacie kolei w regionie dzieje się jednak więcej. Trwa realizacja projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 177 i 294 Racibórz – Racławice Śląskie” w ramach Programu Kolej+.
Czytaj więcej na portalu raciborz.com.pl: Dworzec, perony, linia do Racławic Śląskich. Kolejowe rewolucje w Raciborzu