Oszustwa polegające na wyłudzaniu pieniędzy przez telefon stają się coraz bardziej powszechne. Przestępcy są dobrze przygotowani i często dysponują informacjami, które mogą wydawać się wiarygodne. Ministerstwo Finansów otrzymuje w ostatnim czasie sygnały o próbach manipulacji oraz wyłudzenia pieniędzy pod pretekstem konieczności wpłaty na konto urzędu skarbowego. Oszuści dzwonią do podatników, podają się za pracowników urzędów skarbowych i żądają płatności poprzez dokonanie transakcji w bankomacie lub wpłatomacie za pomocą BLIK.
– Pracownicy administracji skarbowej nie dzwonią i nie żądają dokonania płatności za pomocą BLIK. W przypadku odebrania takiego połączenia należy zachować szczególną ostrożność, nie podejmować pochopnych decyzji. Przypominamy, że podatnicy mogą opłacać podatek za pomocą systemu płatności BLIK po zalogowaniu do serwisu e-US i w usłudze Twój e-PIT – podkreśla Izba Administracji Skarbowej w Katowicach.
Po próbie oszustwa dobrze jest skorzystać korzystania z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich oszukańczych domen, smsów i innych incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.
fot. freepik.com
oprac. /kp/