9 listopada Rybnik stał się centrum przedsiębiorczości. Tego dnia odbyła się piąta edycja wydarzenia “Rybnik dla Biznesu” – spotkania adresowanego do przedsiębiorców i instytucji otoczenia biznesu, którego celem jest przede wszystkim budowanie relacji między osobami tworzącymi środowisko biznesowe w Rybniku oraz nawiązywanie wzajemnych kontaktów.
W ciągu całego dnia odbywały się szkolenia i spotkania z przedsiębiorcami. W programie znalazły się: szkolenie z Piotrem Cieluchowskim, który pomógł zrozumieć AI i przedstawił przewodnik po technologii przyszłości dla przedsiębiorców, spotkanie z Mateuszem Maikiem, który opowiedział o największych grzechach przedsiębiorców w marketingu, które sabotują sukces firmy, a także spotkanie z Katarzyną Pawłowską, która poruszyła temat skutecznego planowania i realizowania swoich celów. Łącznie w szkoleniach w Zabytkowej Kopalni Ignacy wzięło udział blisko 200 uczestników.
Po raz kolejny wręczone zostały nagrody dla młodzieży z rybnickich szkół – laureatów konkursu organizowanego przez Miasto Rybnik na najlepszy biznesplan. Spośród nadesłanych prac komisja oceniająca zweryfikowała merytoryczną wartość biznesplanów, a także takie elementy, jak: innowacyjność pomysłu, realność założeń finansowych czy trwałość przedsięwzięcia. W tym roku przyznano pięć wyróżnień, a także wybrano pięcioro laureatów:
1. miejsce – praca: Nowy Ciuszek, autorzy: Paulina Sowa oraz Milena Nowak z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych,
2. miejsce – praca: Bee Motion, autor: Mateusz Kasparek z Zespołu Szkół Technicznych,
3. miejsce – praca: System VRL, autorzy: Amelia Cichoń oraz Hanna Cichoń z I Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Technicznych,
4. miejsce – praca: ELEKTRO-WODNIACY, autor: Kacper Oczadły z Zespołu Szkół Technicznych,
5. miejsce – praca EDU NEST, autorzy: Julia Kumańska oraz Julia Kocur z Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Urszulańskich.
W zwycięskiej pracy opisany został biznesplan na firmę świadczącą nowoczesne usługi krawieckie dzięki wykorzystaniu najnowszych maszyn hafciarskich. Głównym założeniem jest działanie w zgodzie ze „slow fashion”, filozofią wpisującą się w zrównoważone podejście do mody i konsumpcji.
Na koniec prelekcję na temat marketingu w internecie oraz public relations wygłosił dr Krystian Dudek – doradca, wykładowca akademicki, konsultant, komentator i praktyk w dziedzinie public relations, promocji i reklamy. W wieczornej części konferencji „Rybnik dla biznesu” w Domu Kultury Niedobczyce udział wzięło ponad 150 osób.
fot. Konferencja Rybnik dla Biznesu
oprac. /kp/