Uczniowie 30 zachodniopomorskich szkół ponadpodstawowych uczą się przedsiębiorczości za pomocą gier online na nowoczesnej platformie edukacyjnej. Mogą prowadzić własny, wirtualny biznes jak hotel, biuro podróży, agencję eventową, salon fryzjerski czy warsztat samochodowy. W Branżowych Symulacjach Biznesowych zakładają firmę, kupują urządzenia, przygotowują ofertę, szukają klientów, ustalają ceny i zatrudniają pracowników.
– Podczas takich lekcji przedsiębiorczości mają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych, zdobycia bardzo cennej wiedzy i umiejętności. W projekcie realizowanym przez nasze Centrum Inicjatyw Gospodarczych uczestniczy już 30 szkół z całego województwa. Sześć zgłosiło się w ubiegłym roku, teraz dołączyły kolejne 24. W każdej placówce nawet 120 uczniów i grupy nauczycieli – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Nauka biznesu w wirtualnej rzeczywistości odbywa się m.in. podczas lekcji przedmiotów zawodowych. Grupy uczniów wcielają się rolę prowadzących firmy produkcyjne lub usługowe. Platforma edukacyjna jest dostępna online, wykorzystuje mechanizmy grywalizacji i ma za zadanie zaangażować młodzież w rozgrywkę toczącą się w doskonale odwzorowanych warunkach rynkowych.
Dodatkowo organizowane są szkolenia certyfikujące dla nauczycieli – z każdej szkoły kurs i egzamin ma przejść co najmniej trzech pedagogów. Podczas warsztatów z ekspertami zdobędą nowe umiejętności, rozszerzą wiedzę techniczną z zakresu obsługi narzędzia, a także wiedzę dotyczącą prawidłowej oceny działań i postępów uczniów. Składa się na nią nie tylko wynik finansowy wirtualnego przedsiębiorstwa, ale także zadowolenie jego klientów i pracowników, rozwój, a nawet poziom zadłużenia.
fot. freepik.com
oprac. /kp/