Jesteśmy instytucją usługową dla społeczeństwa, dlatego chcemy zapewnić naszym klientom niezbędny komfort czasowy – uzasadnia rzeczniczka wprowadzane zmiany w zakresie godzin pracy sali obsługi klienta. Niestety jak na razie niewielu klientów ZUS korzysta z możliwości odwiedzenia Zakładu po południu.
Część osób korzysta z możliwości załatwiania swoich spraw drogą elektroniczną. Taka forma kontaktu z ZUS jest możliwa dzięki Platformie Usług Elektronicznych - wystarczy założyć sobie swoje własne konto, żeby nie wychodząc z domu uzyskać np. zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami lub sprawdzić wysokość swojej przyszłej emerytury. Z możliwości załatwiania spraw „przez komputer” szczególnie chętnie korzystają przedsiębiorcy, którzy cenią własny czas i nie chcą go marnować na stanie w kolejkach.
- Elektronicznego kontaktu nie unikają ludzie młodzi, osoby starsze nadal wolą przyjść do nas osobiście, te właśnie osoby zapraszam w poniedziałek, kiedy jest u nas zupełnie pusto – dodaje Kowalska.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS
PUE to nic innego jak możliwość załatwienia spraw i uzyskania informacji na swój temat za pośrednictwem Internetu w wygodny, sprawny oraz bezpieczny sposób. Założenie konta trwa tylko chwilę. Można to zrobić osobiście w ZUS, ale także przez Internet. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl – tam otrzymuje się login i ustala hasło. Gdy robimy to samodzielnie musimy jednak „zaufać” nasz profil w ZUS. W tym celu należy udać się do jakiejkolwiek placówki ZUS z ważnym dokumentem tożsamości (dowodem osobistym lub paszportem). Po aktywacji konta uzyskuje się dostęp do wszystkich swoich danych związanych z ubezpieczeniem społecznym (np. zwolnieniami lekarskimi). Jeśli ktoś chce skorzystać z pomocy może od razu odwiedzić najbliższą placówkę ZUS, w której konsultant założy konto na PUE, wystarczy mieć przy sobie dowód lub paszport.
DR
Źródło: ZUS