W pierwszym tygodniu działania e-wizyt z nowej możliwości kontaktu z ZUS skorzystało 300 osób. Średnio e-wizyta w ZUS trwała10 minut. Najdłuższa rozmowa zajęła 28 minut. Na dziś umówionych jest już 189 e-wizyt z 200 dostępnych.
Klienci, którzy skorzystali z e-wizyty zwracali uwagę, że usługa jest bardzo prosta, wygodna i pozwala załatwić swoją sprawę w ZUS.
- Jestem emerytką nadal pracującą. Interesowała mnie kwestia złożenia wniosku o przeliczenie emerytury. Wszystko odbyło się płynnie, dowiedziałam się tego, czego chciałam. To jest bardzo dobra i wygodna forma kontaktu. Chcę z niej korzystać i na pewno polecę ją znajomym - mówi pani Beata z Poznania, jedna z pierwszych klientek, która skorzystała z e-wizyty w ZUS.
- Wszystko było bardzo przejrzyste. Nie było żadnych problemów z umówieniem się na e-wizytę. Co więcej, okazało się, że wizyta może odbyć się w bardzo dogodnym dla mnie terminie. Bardzo podobało mi się to, że była możliwość potwierdzenia mojej tożsamości, dzięki czemu Pani z ZUS mogła udzielić szczegółowych informacji, a nie tylko takich ogólnych. Nie była to rozmowa o przysłowiowym Kowalskim, tylko o mnie, o mojej sprawie – dodaje pani Jadwiga z Warszawy, która również w pierwszym dniu rozmawiała online z pracownikiem ZUS.
Klienci korzystający z e-wizyty chwalili też jakość techniczną realizowanej usługi.
- Muszę pochwalić, że nie było problemów technicznych, ponieważ przy takiej wideo-rozmowie zdarza się, że pojawiają się zakłócenia. Tutaj nie było problemu ani z dźwiękiem, ani z obrazem. Wszystko poszło sprawnie – podkreśla pani Jadwiga.
- Od 26 października na e-wizyty można umawiać się w kolejnych oddziałach ZUS - w Chorzowie, Rybniku, Sosnowcu i Zabrzu. Od 29 października e-wizyty w ZUS będą dostępne w oddziałach ZUS w Bielsku-Białej i w Częstochowie oraz następnych 12 w kraju. Od 4 listopada będzie można je umówić w całej Polsce - informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
/ZUS oprac. c/
Fot. Freepik.com