Ponad połowa przedsiębiorców w okresie świąt Bożego Narodzenia pomaga najbliższym, znajomym i sąsiadom. 42% decyduje się na przekazanie żywności, ubrań lub innych potrzebnych rzeczy, a 38% wpłaca pieniądze na cele charytatywne. Z badania PSH Lewiatan zrealizowanych we współpracy z SW Research wynika, że ok. 90% prowadzących firmy traktuje pomaganie innym jako ważną część świąt Bożego Narodzenia, a dla 80% pomoc społeczna to również kluczowy element odpowiedzialnego biznesu.
– Wzrost popularności pomocy w dużym stopniu wpływa również na decyzje konsumentów. Ludzie coraz częściej przy wyborze usług i produktów zwracają uwagę na firmy zaangażowane społecznie. W tym kontekście inicjatywa społeczna staje się jednym z kluczowych elementów ukazujących, że przedsiębiorcy również aktywnie uczestniczą w kształtowaniu społeczeństwa opartego na wartościach współpracy i troski o innych – wskazuje prezes PSH Lewiatan Robert Rękas.
Co najczęściej motywuje przedsiębiorców do pomocy? To przede wszystkim chęć podzielenia się tym, co mają (65%), poprawy nastroju lub samopoczucia innych (54%) oraz zrobienia czegoś dobrego dla społeczeństwa lub środowiska (41%). 20% pytanych przyznaje się do systematycznego udzielania pomocy, a 16% deklaruje angażowanie się w działania charytatywne poza sezonem świąt.
– Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega, że społeczna odpowiedzialność to nie tylko moralny imperatyw, ale również strategiczna inwestycja w dobrobyt pracowników. W miarę jak świadomość społeczna rośnie, przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że zadbana społeczność to klucz do sukcesu biznesowego. Dlatego też obserwujemy wzrost motywacji pracodawców do angażowania się w inicjatywy społeczne, aby nie tylko odzwierciedlić wartości swojej firmy, ale także budować pozytywny wizerunek, zdobywać lojalność klientów i przyciągać najlepszych pracowników – komentuje Katarzyna Długa, prezes Fundacji PSH Lewiatan.
fot. freepik.com
oprac. /kp/