• +48 502 21 31 22

Jakie informacje są ważne w ogłoszeniu o pracę?

Kandydaci uważnie przeglądają i analizują oferty zatrudnienia – aż 68% z nich przyznaje, że dokładnie zapoznaje się z całością ogłoszenia.

Jakie informacje są ważne w ogłoszeniu o pracę?

Potencjalnych pracowników w ogłoszeniu o pracę najbardziej interesuje lokalizacja ich przyszłego miejsca pracy - takiej odpowiedzi udzieliło 59% pytanych. Na drugim i trzecim miejscu plasuje się typ umowy (47%) i nazwa stanowiska (44%). Dopiero na dalszych pozycjach pojawiły się informacje dotyczące wynagrodzenia (37%) i poziomu stanowiska (24%). Kandydaci zwracają również uwagę na nazwę firmy (19%) oraz na datę publikacji oferty (18%).

- Mimo popularności home office aż 6 na 10 respondentów, przeglądając ofertę pracy, w pierwszej kolejności zwraca uwagę na adres potencjalnego pracodawcy. Oznacza to, że kandydatom zależy na dobrze skomunikowanej, a często także prestiżowej lokalizacji. Możemy przypuszczać, że dla wielu osób praca zdalna jest bardzo wygodną alternatywą, ale czasami warunki domowe nie są w stanie zastąpić nam udogodnień nowoczesnego i komfortowego biura, z którego wiele osób chciałoby nadal korzystać. Pracodawcy, którzy zaoferują kandydatom rozwiązanie hybrydowe, z pewnością zyskają na atrakcyjności na rynku pracy – komentuje Jacek Łuć z firmy rekrutacyjnej Michael Page, która przeprowadziła badanie.

Sondaż pokazuje również, jakich informacji w ofertach pracy brakuje kandydatom. 88% respondentów uważa, że ogłoszenia powinny zawierać informacje o kulturze organizacyjnej firmy, czyli o zasadach i wartościach, którymi kieruje się dane przedsiębiorstwo. 87% chciałoby poznać widełki płacowe, podczas gdy 69% interesuje pakiet benefitów.

Istotna jest opinia o potencjalnym pracodawcy, jaką można znaleźć w internecie. Około jedna trzecia respondentów starała się skontaktować z obecnymi lub byłymi pracownikami, aby zdobyć wewnętrzne informacje o potencjalnym pracodawcy. - Zdecydowana większość ankietowanych nie poprzestaje na analizie samego ogłoszenia o pracę. Aż 92% z nich odwiedza stronę internetową pracodawcy, co również ma wpływ na ocenę potencjalnego miejsca pracy. Mniejszy odsetek (63%) poszukuje informacji na profilach społecznościowych organizacji. Wszystko to pokazuje, że aby pozyskiwać najlepsze talenty, warto zadbać o dobry wizerunek organizacji w sieci - mówi Jacek Łuć.

Co sprawia, że kandydaci odrzucają oferty? Duże znaczenie ma opis oczekiwanych kwalifikacji. 61% nie aplikowało na ofertę, ponieważ czuło, że ich kompetencje są zbyt wysokie lub zbyt niskie na dane stanowisko. Na kolejnych pozycjach znalazła się słaba reputacja firmy (35%) oraz nieadekwatne wynagrodzenie czy pakiet benefitów (33%).

- Symptomem trudnego rynku pracy są rotujący i coraz bardziej wymagający pracownicy, co potwierdzają również wyniki naszego badania. Kandydaci uważnie przeglądają i analizują oferty zatrudnienia – aż 68% z nich przyznaje, że dokładnie zapoznaje się z całością ogłoszenia. Pozostali czytają wybrane elementy oferty. Oznacza to, że niemal każde słowo ma znaczenie i stanowi istotny nośnik informacji, których poszukują pracownicy – dodaje Jacek Łuć.

fot. unsplash.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka