• +48 502 21 31 22

Outsourcing czy pracownik?

Outsourcing polega na przekazywaniu pobocznych, lecz koniecznych zadań Twojego przedsiębiorstwa do wykonania przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne.

Outsourcing czy pracownik?

To rozwiązanie skutkuje przede wszystkim redukcją kosztów oraz możliwością skupienia się na najważniejszych celach firmy. Do najczęściej outsourcowanych obszarów działalności należą księgowość oraz usługa utrzymywania czystości. Przyszedł teraz czas na inne zadania. Ty powinieneś się zająć tym, co najlepiej potrafisz robić. Nie masz przecież czasu, aby zajmować się wszystkim.

Taka szybka, krótka różnica

W oustourcingu
-jeden koszt,

-jedna faktura

-partner biznesowy

Pracownik  marketingu
-urlop

-chorobowe

– rotacja

– brak wyczucia biznesu

Bardzo ważną korzyścią płynącą z powierzenia wykonywania pobocznych elementów działalności firmom zewnętrznym jest możliwość redukcji ponoszonych kosztów.

Po pierwsze, korzystając z usług zewnętrznej firmy zmniejsza się nakłady na utrzymanie własnej bazy technicznej i organizacyjnej, po drugie, firmy korzystające z outsourcingu mają możliwość utrzymywania niższego poziomu zatrudnienia.
Inną, istotną korzyścią płynącą z zamawiania usług outsourcingowych jest możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia partnera zewnętrznego. Ważnym aspektem jest również zachowanie ciągłości działań. Jeżeli opracujesz plan marketingowy swojej firmy, to który pracownik go wdraża? Czy nie jest tak, że często wszystko robisz sam? Dlaczego działania nie są regularne? Biorąc pod uwagę moje 30 letnie doświadczenie w biznesie, stwierdzam, że są to pytania retoryczne.

W outsourcingu wszelkie szkolenia, aktualizacje, trendy są po stronie zewnętrznego partnera. Jeżeli chodzi o pracownika lub właściciela właściwie nigdy nie jest się na bieżąco. Ty  specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie produkcji, czy usługi i w tym jesteś najlepszy. W tym się szkolisz i jesteś na bieżąco.

Zatem jawi się pytanie … - jaką firmę wybrać?

To proste.

Jak we wszystkich dziedzinach życia liczą się relacje i rekomendacje i najważniejsze – marketing szeptany. Jeżeli ktoś poleci Ci jakąś firmę, to większość poszukiwań za Tobą. Musi jeszcze między Wami zaistnieć tzw. chemia. Zanim z kimkolwiek podpiszesz umowę na działania outsourcingowe umów się z nim na kawę, zaproś do firmy i porozmawiaj. Jak nic nie zaiskrzy, odpuść sobie i szukaj dalej. To będzie z korzyścią dla obu stron. Poszukaj firmy, która zrobi coś za Ciebie. Nie przeprowadzi szkolenia, nie będzie Cię czegoś uczyła, taką, która za Ciebie wykona konkretną pracę i będzie to robiła regularnie, zgodnie z ustalonym harmonogramem.

Moim zdaniem, to doskonały czas na outsourcing marketingu.

 

Blog K.D.

Podobne artykuły

Wyszukiwarka