Bardzo ważną korzyścią płynącą z powierzenia wykonywania pobocznych elementów działalności firmom zewnętrznym jest możliwość redukcji ponoszonych kosztów.
Po pierwsze, korzystając z usług zewnętrznej firmy zmniejsza się nakłady na utrzymanie własnej bazy technicznej i organizacyjnej, po drugie, firmy korzystające z outsourcingu mają możliwość utrzymywania niższego poziomu zatrudnienia.
Inną, istotną korzyścią płynącą z zamawiania usług outsourcingowych jest możliwość korzystania z wiedzy i doświadczenia partnera zewnętrznego. Ważnym aspektem jest również zachowanie ciągłości działań. Jeżeli opracujesz plan marketingowy swojej firmy, to który pracownik go wdraża? Czy nie jest tak, że często wszystko robisz sam? Dlaczego działania nie są regularne? Biorąc pod uwagę moje 30 letnie doświadczenie w biznesie, stwierdzam, że są to pytania retoryczne.
W outsourcingu wszelkie szkolenia, aktualizacje, trendy są po stronie zewnętrznego partnera. Jeżeli chodzi o pracownika lub właściciela właściwie nigdy nie jest się na bieżąco. Ty specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie produkcji, czy usługi i w tym jesteś najlepszy. W tym się szkolisz i jesteś na bieżąco.