• +48 502 21 31 22

Nowa Toyota RAV4 Hybrid – prestiż, komfort i wydajność

Nowa Toyota RAV4 Hybrid stanowi doskonałą odpowiedź na wymagania konkurencyjnego rynku kompaktowych SUV-ów. W modelu spotykają się ogromne doświadczenie Toyoty w dziedzinie budowy kompaktowych SUV-ów, zebrane w ciągu 20 lat ewolucji RAV4, z najnowocześniejszym pełnym napędem hybrydowym.

Nowa Toyota RAV4 Hybrid – prestiż, komfort i wydajność

    Nowy RAV4 Hybrid to dynamiczna stylistyka, przestronność, najwyższa jakość wnętrza, niezrównana wszechstronność oraz ogromna radość z jazdy za sprawą układu hybrydowego. RAV4 Hybrid zapewnia doskonałe wyniki zużycia paliwa i niską emisję CO2. System E-Four napędzający wszystkie cztery koła silnikami elektrycznymi zapewnia lepszą kontrolę trakcji i większe możliwości holowania przyczepy.
Hybrydowa technologia Toyoty zapewnia nadzwyczajnie cichą i przyjemną jazdę. Obok większej dynamiki i komfortu prowadzenia, RAV4 Hybrid zyskał także lepsze wyciszenie kabiny, bardziej dynamiczny wygląd, wyższą jakość wykończenia wnętrza oraz najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, Toyota Safety Sense. Kamera panoramiczna 360 stopni (Panoramic View Monitor) zapewnia podgląd obrazu otoczenia samochodu z każdej strony, by ułatwić parkowanie i manewry przy niewielkiej prędkości. Przeprojektowane, eleganckie wnętrze zyskało nowoczesne udogodnienia, takie jak 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz między zegarami oraz 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Touch 2.

Napęd hybrydowy
    Pełny napęd hybrydowy RAV4 wyposażony jest w pracujący w cyklu Atkinsona benzynowy silnik o pojemności skokowej 2,5 l, potężny silnik elektryczny, generator, umieszczony pod tylnymi siedzeniami akumulator niklowo-wodorkowy o 204 ogniwach, sterownik mocy oraz rozdzielacz mocy. W wersji AWD funkcja napędu na wszystkie koła (E-Four) realizowana jest dzięki zamontowanemu z tyłu silnikowi elektrycznemu, co pozwala uniknąć dodatkowej masy, kosztów i złożoności, która wiązałaby się z przekazywaniem napędu na tylną oś za pośrednictwem wału.
    Nowy RAV4 Hybrid rozwija maksymalną moc 197 KM (145 kW), wykazując się przy tym niskim zużyciem paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Podwójny napęd pozwala płynnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Emisja CO2 wynosi jedynie 115 g/km* i spełnia najnowszą normę Euro 6.
    Bezstopniowa, elektryczna przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości w pełni hybrydowego napędu, w tym jazdę na samym silniku elektrycznym.

Silniki konwencjonalne
    RAV4 nowej generacji występuje także z turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.0 o mocy 143 KM i wysokim momentem obrotowym 320 Nm. Udoskonalony silnik benzynowy 2.0 o mocy 152 KM jest dostępny z manualną lub bezstopniową skrzynią biegów.

E-Four – hybrydowy elektryczny napęd AWD
    RAV4 Hybrid AWD jest wyposażony w umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 50 kW, dzięki któremu zyskuje napęd na wszystkie koła bez wału napędowego. E-Four nie tylko wyraźnie poprawia własności jezdne, ale i ogranicza straty energii. Ponadto umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kg, co stawia go pod tym względem w czołówce pojazdów hybrydowych.
 
Dynamika – większy komfort jazdy i precyzja prowadzenia
    W nowym RAV4 zastosowano szereg rozwiązań zwiększających komfort jazdy i poprawiających reagowanie na polecenia kierowcy bez pogarszania stabilności i sterowności. Zwiększona sztywność konstrukcji podwozia i nadwozia poprawia stabilność pojazdu, a także zwiększa tłumienie drgań, korzystnie wpływając na komfort jazdy. Zmodyfikowane amortyzatory i sprężyny śrubowe obu osi zapewniają bardziej płynną i komfortową pracę zawieszenia oraz lepszą stabilność kierunkową.  Auto zyskało także dodatkowe wytłumienia kabiny.

Kamera 360 stopni (Panoramic View Monitor)
    Panoramic View Monitor wykorzystuje cztery kamery umieszczone pod bocznymi lusterkami, z przodu i z tyłu samochodu. Unikalny system Toyoty pozwala uzyskać wizualizację 3D całego otoczenia pojazdu podczas postoju i powolnej jazdy. System wyświetla także rekomendowaną drogę wyjazdu do tyłu, co bardzo ułatwia manewry. Widok z przedniej i tylnej kamery osiąga kąt 180 stopni, co umożliwia obserwowanie martwych punktów. Panoramiczny zoom pozwala bliżej się przyjrzeć wybranym obiektom.

Podobne artykuły

Wyszukiwarka